(9) Assoorid ja pühad

Assoorid on osa Portugalist ja sinna tahtsin kindlasti jõuda. Tutvusin ühe sakslasega ja samal päeval leppisime kokku, et lähme koos Assooridele. Pärast rohket planeerimist ja kaks piletit edasi-tagasi, jõuab kätte päev enne reisi. Arutame Whatsappis veel viimaseid detaile ja järsku ütleb ta mulle, et ta tegi just positiivse koroonatesti. Ta oli hommikul emaili saanud, et keegi tema klassis oli olnud positiivne. Seega umbes 12 h enne minekut pidin ma otsustama, kas minna üksi või üldse mitte. Väga kaua aega mul mõelda ei olnud ja otsustasin, et parem ikka minna ja vähemalt natukenegi näha.

Lendasin kõige suuremale saarele (Sao Miguel) ja veetsin seal kokku umbes 5 päeva. Lõppkokkuvõttes oli ikkagi reis seda väärt. Soovitusi nii palju, et bussidele väga lootma ei saa jääda, ehk auto rentimine on suhteliselt kohustuslik ja saab hakkama ka ilma krediitkaardita kui õigest kohast otsida. Ponta Delgada lennujaamast Ponta Delgadasse on takso 8-10 eurot 5 minutit sõitu. Saarel on 1 Uber ja kaks korda, mis ma üritasin teda kätte saada, ei liikunud ta kuskile. Ilmateadet suures osas usaldada ei saa, viiest päevast neli pidi sadama nagu oavarrest 24/7 koos äikesega, aga reaalsuses ma sain äkki pool sellest. Pilvine ja udune ja tuuline, aga mitte konstantne vihm. Kui õiged kohad üles leida, siis saab ka päikest nautida. Oleks võinud palju hullem olla. Auto kaheks päevaks rentisin 30 euro eest ja deposiit oli 500 eurot, pluss veel 20 eurot paak täis. Suvel on kindlasti ilusam kui vihmahooaeg on möödas, aga ma haarasin võimalusest, et kord ära käia.











Lissabonis on omikron natuke segadust ja paanikat tekitanud. Portugal otsustas jõuludeks ja uueks aastaks piirangud peale panna. Riiki sisenemiseks tuleb esitada negatiivne antigeeni või PCR test, mis pidurdab väheke minu vaheaja plaane. Palju mõtlemist hiljem, ostsin ma ikkagi lennupiletid Madridi ja Barcelonasse. Õnneks on antigeeni test lennujaamades praegu 25 euri, seega ehk läheb hästi. Pühade ajal on ka mõningates asutustes piirangud, nt negatiivne test või ehk töötab vaktsiinipass ka. Kui enne oli kuus 4 tasuta testi siis nüüd on 6 tasuta testi elanikele. Lisaks on veel 2. jaanuar kuni 9.jaanuar kodukontor kohustuslik kus võimalik. Seega meie ülikooli talvevaheaeg pikenes 3 nädalani. See-eest lükkus üks kontrolltöö detsembrist edasi jaanuarini ja nüüd on semestri lõpuni iga nädala sees 2 eksamit/kontolltööd. Mul suurt stressi sellega ei ole - telekommunikatsioonis on grupitöö programmis, aerodünaamikat me oleme kordanud terve semestri, paar on vist materjaliga ja päeva lõpuks ma pean neist vaid läbi saama, kuigi ma arvan, et ma saan täitsa hästi need tehtud. Teiste erasmuslastega rääkides jääb meie õpetajatest päris hea mulje, vähemalt selles osas, et nad viivad ühe eestlase jaoks terve tunni läbi inglise keeles. Mõndadest ei tehta üldse välja.

Anettega üritame kõik Portugali nurgad veel läbi käia, olgugi, et tal on veel üks semester aega. Käidud sai Evora Chapel of Bonesis, Setubalis sooja detsembri ilmaga (parematel hetkedel 19 kraadi äkki?), mõni reis mereäärde, Sintra jõulune veganturg, Lissaboni avastamata rajoonid koos vegan pastel de natadega. Mul on veel ees Porto ja Hispaania.



Korjasime endale ka koju




Populaarsed postitused sellest blogist

(12) Tõmbame otsad kokku

(11) Vahepeal õpin