(10) Hispaania

Heihopsti, olen tagasi Hispaaniast!

Vaatan, et viimasest postitusest on vahepeal möödunud ka jõulud ja uusaasta. Ausalt öeldes pole mul kummagi püha vastu suuri tundeid, niiet ma jäin rahulikult Portugali (piletid koju on ka natuke kallid). Ema tahtis midagi saata ja mul oli vaja rauatablette ja piparkooke süüa, seega sain täpselt 23.dets jõulupaki piparkookide ja rauaga. :D Kuigi ma šokolaade ja komme võtsin Portugali kaasa, (sest neid on hea laiali jagada ja minu arust on ikkagi Kalevi šokolaad maailma parim) siis piparkooke suvel saada pole ja isegi vene poed ei müü neid. Kui mingeid vitamiine ja/või tablette oleks vaja süüa, siis neid tuleks Eestist kaasa varuda. Umbes 5 apteegis, kust ma küsisin rauda, oli neil pakkuda ainult max 2 varianti 30 tabletti umbes 30 euri. Kõik muud vitamiinid ja lisandid on samuti kas lahjad või kallid. Kui on kartus, et koduigatsus tuleb (mul ei ole tulnud) või siis oled suur šokolaadi sõber (mina), siis on hea, kui on kodust midagi kaasa võetud.

Jõulude ajal lubasime teha ühe õhtusöögi nendega, kes jäid Lissaboni. Mina, lätlane ja 3 belglast. 24. pärastlõunal saime kõik Continente ees kokku ja ostsime süüa, mis tundus nagu tervele külale. Arve oli tegelikult täitsa väike. Pärast seda läksime lätlase juurde ja hakkasime kokkama. Menüüs oli sangria värskete puuviljadega, hummus ja värskelt tehtud guacamole krõpsude ja juurikatega, bruschettad tomatiga, siis pearoaks oli lasagna. Ausalt öeldes oli pärast seda kõht päris täis, niiet me mängisime paar kaardimängu ja siis üritasime pressida sisse veel kaks magustoitu, brownie ja õuna-purukook. Õige jõulutunne oli nii täis kõhuga. Tore oli lihtsalt koos natuke kokata ja nautida seltskonda.

Uusaastapidu ma planeerisin rahus kodus veeta, aga üks sakslane küsis mõned tunnid, kas ma tahan temaga peole minna. Sõitsime siis veel ühe sakslase ja itaallasega Lissabonist natuke välja, Costa da Caparicale, kus ta teadis paari inimest eramajas. Neil oli samuti süüa tehtud, joogid olemas, omalt poolt mõned sõbrad juures. Samuti tore seltskond ning keskööl vaatasime ilutulestikku nende katuseterrassilt. Portugallastel on komme uuel aastal lüüa panne ja potte kokku, et teha lärmi. Anettega arutasime seda natuke, sest meie suurt lärmi ei kuulnud, ja ilmselt on see traditsioon natuke välja surnud.

Natuke kardsin kuskilt omikroni üles leida enne Hispaania reisi, aga läks õnneks :). Tegin väikse plaani, Madrid ja Barcelona, kõige odavam reis tuli kolme erineva lennufirmaga ja õnneks keegi vahelt ära ei hüppanud. Kokku 7 päeva, mõneti igati piisav, samas Andorra jaoks jäi raha ja aega puudu. :D  Sai kõik kuulsad kohad üle vaadatud ja mõned tuttavad ära nähtud. Panin instagrami pildi Madridist esimesel päeval ja üks kreeka tüdruk, keda ma kohtasin Erasmuse projektil Belgias, kirjutas, et ta teeb magistrit hetkel Madridis ja pärast seda saime kokku pargis ja ta näitas natuke Madridi. Barcelonas elab üks tuttav gümnaasiumist ja me leppisime enne kokku, et saame näha ja tuuritada linnas natuke koos. Madrid võib-olla jättis natuke külmaks (suvel kindlasti parem), aga Barcelona on umbes sarnase vibega nagu Lissabon. Barcelona ja Lissaboni ma paneks samale pulgale, aga ma eelistaks Lissaboni ilmselt ka sellepärast, et olen rohkem harjunud. Lissabonis ma ei tunne koguaeg muret ka oma asjade pärast. Barcelonas öeldi kohe ära, et asjadest on lihtne ilma jääda, pisivargusi on iga päev ja politsei ei tee midagi. Kahjuks nägin ka mina viimasel päeval selle ära. Üks mees korraldas palju segadust ja teine näpsas niikaua ühe paari koti restorani toolilt. Selline punkt siis Barcelona reisile. Tagasi Portugali sisenemiseks oli vaja negatiivset koroonatesti ja õnneks sobis ka antigeeni test. Oleksin pidanud natuke ette mõtlema, et kuna ma lahkun pühapäeval, siis enamus kohad on ilmselt kinni. Laupäeva hommikul hakkasin otsima kohta kus testi teha, aga selleks päevaks olid juba broneeringud täis. Õnneks teiste abiga sain lennujaama testi aja pühapäevaks kirja. Test oli negatiivne ja saingi kodu poole minema.










Populaarsed postitused sellest blogist

(12) Tõmbame otsad kokku

(9) Assoorid ja pühad

(11) Vahepeal õpin