(11) Vahepeal õpin

Eksamite hooaeg... Pärast jõule, uusaastat ja veel ühenädalast mini-lockdowni pidi mul olema 6 eksamit. Iga nädal 2, igal esmaspäeval ja reedel. Seni on õppimise osa päris kerge olnud, paar grupitööd siin-seal, aga otseselt kodutöid pidevalt pole olmud. Seega ma täitsa leppisin sellega, et viimased 3 nädalat on vaja õppida ja tegutseda. Täpselt ei oskagi kirjeldada neid eksameid... võib-olla (suhteliselt kindlasti) tuupisin Lennukas rohkem, aga eksamid ise tundusid ka kergemad siin. General Navigation meenutas 8.klassi geograafia kontrolltööd ja veel lisaks oli see avatud materjalidega (ehk arvuti...). Teised kursused olid tsipake raskemad, Telecommunicationsis pidime mässama GNUradio programmiga ja tegema kahepeale ise süsteemi, aga see oli ka suhteliselt tehtav viimase eksami kohta. Aerodünaamika oli suuline eksam – õppejõud andis umbes 2 nädalat ette 10 küsimust, meie valisime 2 küsimust millele vastata ja tema valis eksami ajal kaks. Ta viis küll tunde läbi inglise keeles, aga füüsikat on (minu jaoks) seletada päris raske ainult suuliselt, seega ma küsisin juba esimese küsimuse vastamise ajal temalt pastakat ja pliiatsit. Alguses oli jutt, et saame tahvlile paar joonist ja valemit kirjutada ja ta ütles ka mitmel korral, et „kui me oma juttu illustreeriksime selle või selle joonisega, siis oleks see kirss tordil“. Lõpuks ta siiski tahvlimarkerit kaasa ei olnud võtnud... Sellegipoolest läks see eksam minu jaoks täitsa okeilt. Aircraft Systems oli ka okei ja Operational Proceduresi kõik küsimused olid Moodles koos vastustega, tuli ainult slaidid läbi käia ja siis suur küsimuste dokument läbi vaadata. Põhimõtteliselt, kui õppematerjal sai läbi vaadatud ja natuke õppejõudu kuulatud, siis ei olnud eksamid üldse rasked. Ise midagi välja mõtlema ei pidanud ja viimastes tundides käisid õppejõud veel eksamiteemasid läbi.

Kuna tiksusid ka mu viimased nädalad Portugalis, tuli võtta veel ette Bucket List ja kaart ja planeerida viimased tegemised. Botaanikaaed, Oceanarium, paar restorani/kohvikut, äkki pingutan veel viimase surfi ka ära. Oceanarium/akvaarium - soovitan neile, kes ei ole kunagi käinud. Surfamiseks nagu ikka, vaatad ilma, vaatad kuna tõus on (2 tundi enne ja pärast on kõige parem) ja vaatad veel lainekõrgust ka enne kui lähed. Mul imeliselt langes enamus kokku. Tõus oli küll hommiku poole, aga ma ootasin siiski ära pärastlõuna kui õhk on kõige soojem ja päike ka juba kõrgel kütab. Muidu megaimelised tingimused viimaseks surfiks. Vesi oli piisavalt külm, et jalad külmusid suhteliselt kiirelt ja valutult, ja jalalabad sain tagasi siis kui veest välja tulin. Mõtlesin tõsiselt suviste surfilaagrite peale, aga lennuakadeemias pilootidel on suvel pigem raske...Eks näis.








Tulin siis Tallinna läbi Rooma tulema ja kõik sujus väga kenasti seni kuni Roomast viimast otsa lendama hakkasime. Minu suurimaks rõõmuks istus minu taga üks väga pahane inimene. Midagi talle pool lendu ei sobinud, tõstis häält, toksis minu tooli ka veel, ilmselt ei aidanud kaasa, et ta oli max 2 aastane. Veel üks asi, mida ma ette ei osanud näha oli lumetorm Tallinnas... kena. Maandusime siis Vilniuses. Pidime Tallinnas umbes 20 paiku maanduma, aga saime maha Vilniuses 21 ringis. Ootasime, saime Ryanairilt hotellitalongid ja keskööks sain mina hotelli. Hommikul, 8.30 pidi meie lennu kohta esimesed uudised tulema. Läks õnneks ja meie lend väljus juba 10.15, Ryanair saatis sõnumi meile ja taksod ootasid ka maja ees. Selle kogemuse kohta midagi väga halba öelda ei ole, suhteliselt hästi tegeleti meiega.  Ohh õnne ikkagi, üle pika aja kodus ja lund on ka veel. Järgmine postitus ongi kokkuvõte ja siis on minu seiklus Portugalis läbi. Muide Anette jäi veel üheks semestriks sinna!!

Populaarsed postitused sellest blogist

(12) Tõmbame otsad kokku

(9) Assoorid ja pühad